Visit Oslo har laget en reklamefilm. Filmen har fått mye oppmerksomhet i sosiale medier. Flere medier har skrevet om filmen.
I filmen får vi møte Halfdan på 31 år. Han bor i Oslo. Men bør turister besøke byen? Han mener de ikke bør reise hit.
– Jeg mener, er det engang en by?
Halfdan mener at Oslo ikke har det som trengs for å bli kalt en by. Ingenting er eksklusivt. Du kan enkelt gå inn på en restaurant og få et bord. Du trenger ikke en gang å være kjendis.
Du kan se både statsminister og kongen ute på gata. Og hva er vitsen med å bade midt i byen? Ekkelt, mener han. Ikke er det kunst verdt å se her heller. Det sier han mens han ser på Munch sitt kjente verk «Skrik».
Filmen spiller på humor. Nettopp det han synes ikke er bra med byen, er ting noen setter pris på. Det har flere plukket opp på sosiale medier.
– Beste reklamen for turisme jeg har sett på lenge, skriver én på X/Twitter.
Tweeten har nærmere 70.000 likerklikk. Over 600 personer har kommentert.
Selv er Visit Oslo overveldet av suksessen.
– Dette er over all forventning, sier Anne-Signe Fagereng til Avisa Oslo.
Hun er markedssjef i Visit Oslo.