Kultur

Tips til lettleste bøker

Enkelt, men ikke barnslig. Det er det viktigste med lettlest, sier tre eksperter vi snakket med.

Publisert Sist oppdatert

Har du dysleksi? Afasi? Utviklingshemming? Problemer med synet? Eller er du ny i Norge og ikke så god i språket ennå?

– Det finnes mange ulike årsaker til at folk sliter med å lese. Vi ønsker å hjelpe alle, sier Liv Gulbrandsen. Hun er daglig leder i foreningen Leser søker bok.

Hvert år lager de en liste over 100 lettleste bøker. De skriver også hele tiden om nye bøker på nettsiden sin. Det krever mye arbeid å finne bøker som er skrevet på den riktige måten.

For å lese saken må du være abonnent

Get instant access to all content

3 måneder

215,-

KJØP

6 måneder

395,-

KJØP

12 måneder

738,-

KJØP