Kultur

Ylvis hedret for revesuksess

Ylvis-brødrene har fått NHO Reiselivs nye pris. Det er for oppmerksomheten rundt Norge som videoen «The Fox» har skapt.

Brødrene Bård og Vegar Ylvisåker har hatt stor suksess med musikkvideoen «The Fox» (Reven). Videoen til den verdensberømte låta er sett over 400 millioner ganger. Det er siden den ble lastet opp på nettstedet YouTube i september i fjor. Nå har Ylvis-brødrene fått en pris av arbeidsgiver-organisasjonen NHO Reiseliv.

LES MER HER: «The Fox» vist over 400 millioner ganger

Prisen har fått navnet «#SelgNorge». Den ble delt ut av administrerende direktør Kristin Krohn Devold. Det skjedde under NHO Reiselivs årskonferanse i Bergen tirsdag.

LES MER HER: Litt flaue over pris

– Ylvis har truffet en universell nerve. Det har de gjort med bruk av selvironi og absurd humor rundt et uventet sangtema. Duoens suksess på verdenskanalen YouTube, og deres mange opptredener på andre viktige scener, har skapt oppmerksomhet rundt Norge på en helt ny måte. Det skriver juryen i sin begrunnelse.

LES MER HER: Ylvis foran Lady Gaga

Mer fra Kultur

Siste utgave

På forsiden nå