Hør teksten
Dine innstillinger

Bakgrunnsfarge

Tekst-type

Tekst-størrelse

Forklar ord med symboler

Vise bilder

Som abonnent på Klar Tale får du:

Läs mer
Artikkel Side

Mener NSB er for dårlig

NSB gjør en dårlig jobb med å drive togene i Norge. Tilbudet er så dårlig at de bør sette ned prisene noen steder. Det mener Forbruker-rådet.

Togselskapet NSB bør selge billettene på Vestfoldbanen billigere. Det mener Forbruker-rådet. Årsaken er at det ikke går tog på Vestfoldbanen den neste måneden. Det bygges nytt dobbelt-spor. Isteden setter NSB opp busser. Men Forbrukerrådet er ikke fornøyd. De mener ikke NSB gjør nok for kundene sine, skriver nyhetsbyrået NTB.

– Hvor skal jeg begynne. De er dårlige på informasjon til kundene. Bussene går fem minutter tidligere enn togene pleier å gå. Men det vet ikke kundene noe om. De kommer når toget skulle gått. Da rekker de ikke bussen. De blir sittende å vente i over en time. Det sier Anne Haabeth Rygg til kanalen NRK. Hun er fagdirektør for samferdsel i Forbruker-rådet.

– NSB må vurdere å sette ned prisene. De gir et tilbud som er så mye dårligere enn det kundene har betalt for, sier hun.

Men det blir ingen lavere priser, sier lederen for Vestfoldbanen.

– Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Det er klart at det er ting vi kan gjøre bedre, når vi må sette inn buss for tog. Men vi har satt inn annonser i lokalavisene i Vestfold. Vi har også sendt brev til de kundene vi har navn og adresse til, sier leder Pål Hansen.

Anne Vestad reiser mye med tog. Hun er slett ikke fornøyd med NSB.

– Vi betaler full pris og blir behandlet som en flokk med kuer. Folk er oppgitt, sier hun til avisa Drammens Tidende.