Norge

Problemet med innlogging til offentlige tjenester er løst

ID-porten fungerte ikke mandag morgen. Problemet er løst.

– Dei nasjonale fellesløysingane som ID-porten, Kontakt- og reservasjonsregisteret og Altinn er avgjerande for at Noreg klarer å utvikle nye digitale løysingar raskt, meiner kommunal- og distriktsminister Bjørn Arild Gram.Foto: Fredrik Hagen / NTB / NPK
ID-PORTEN: Helsenorge, Nav, Skatteetaten og andre offentlige virksomheter er rammet av en feil hos ID-porten.
Publisert Sist oppdatert

ID-porten hadde problemer. ID-porten blir brukt til å logge inn på alle offentlige tjenester. Helsenorge, Nav og Skatteetaten merket feilen.

– Vi har driftsforstyrrelser som gjør at ID-porten ikke har vært tilgjengelig siden 07.15. Vi jobber med å løse feilen så fort som mulig.

Det sa Benjamin Moe i Digitaliseringsdirektoratet til avisa VG.

Kunder av DNB og noen brukere av Vipps opplevde også problemer.

Feilen er nå fikset. Det sier Moe til nyhetsbyrået NTB.

– Alle kan logge inn igjen som normalt, sier han.