Det blir ikke SAS-streik

Isabel Svendsen Berge
notiser

SAS og NHO Luftfart ble enige torsdag ettermiddag. Det betyr at ikke blir noen streik. Mange reisende kan nå puste lettet ut.

Klokken 00.00, natt til onsdag var det frist i forhandlingene mellom flyselskapet SAS og NHO Luftfart. Den fristen rakk de ikke.

Om partene ikke ble enige, ville mange av de som jobber på fly bli tatt ut i streik. Det hadde gjort at mange fly ikke kunne lettet. Da hadde nok mange ferier måttet bli avlyst.

SAS og NHO fortsatte å diskutere i 15 timer på overtid, og ble til slutt enige.