Norge

Endret reklamene for å lære folk om øyesykdommer

La du merke til noe rart ved reklamene under TV-programmet «Hver gang vi møtes» på lørdag?

Reklamene under programmet «Hver gang vi møtes» var ikke som vanlig. De var vanskelige å se, på ulike måter. Programmet vises på kanalen TV 2.

Norges Blindeforbund hadde en kampanje sammen med flere. Blant dem var Power, XXL, Extra, Megaflis og Bohus.

Blindeforbundet ønsket å lære folk mer om hvilke utfordringer med syn folk har.

Mia Jacobsen er kommunikasjonssjef for Blindeforbundet. Hun sier dette vil hjelpe folk med å forstå hvordan det er å leve med ulike øyesykdommer.

Reklamene hadde ulike filtre på seg. De skulle vise hvordan det var å leve med grønn stær, diabetes retinopati, grå stær, AMD og synet etter hjerneslag.

Megaflis var veldig glade for å kunne bidra til å spre budskapet.

Blindeforbundet håper at folk har lagt merke til stuntet. Og at de har blitt oppmerksomme på forskjellige måter å se på.

Mer fra Norge

Siste utgave

På forsiden nå