Kultur

Nå kan du lese Donald på lettlest språk

Det kan være litt vanskelig å lese tegneserier. Nå kommer Donald Duck på lettlest språk.

NYTT: Slik ser det nye lettleste Donald-bladet ut.
Publisert Sist oppdatert

Donald Duck bør nå enda flere lesere, mener forlaget Egmot. Nå kommer de med et eget Donald Duck-blad. Det er laget for barn som skal forsøke å lære å lese. Det heter Donald Duck Junior.

– For noen barn kan det være litt vanskelig å lese teksten i hovedbladet Donald Duck & Co. Det kan være litt mye tekst. Ordene kan være litt for vanskelige, sier Marius Molaug til Klar Tale. Han er redaktør for Donald Duck & Co.

I det nye bladet blir dette endret. Bladet er tilrettelagt for gøyal trening på å lese.

For å lese saken må du være abonnent

Get instant access to all content

3 måneder

215,-

KJØP

6 måneder

395,-

KJØP

12 måneder

738,-

KJØP