Telenor hadde tekniske problemer onsdag. Feilen førte blant annet til problemer med å ringe nødnummer. Problemene varte i flere timer.
– Vi beklager på det sterkeste til alle som har blitt berørt. Jeg kan forsikre om at vi tar dette på det største alvor.
Det sier Birgitte Engebretsen i en pressemelding. Hun er direktør i Telenor Norge.
Årsaken til problemene er trolig et strømbrudd på en sentral. Telenor jobber for å finne ut om det kan være flere årsaker til feilen.
Skal ikke skje
Flere har reagert på problemene. Telenor leverer tjenestene til nødnumre i Norge. Nødnumrene var utilgjengelig i nesten tre timer onsdag.
– Dette skal ikke skje, sier Karianne Tung til NTB. Hun er digitaliseringsminister.
Telenor har hatt lignende problemer flere ganger i høst.
– Det er helt uakseptabelt, sier Tung.
Vurderer flere leverandører
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) har også reagert.
– Mennesker som har behov for hjelp, skal få det når de ringer nødetatene. Det sier John-Evind Velure i en pressemelding. Han er direktør i Nkom.
Nkom vurderer om vi fremover bør ha flere leverandører for å forhindre at dette skjer igjen, sier Velure. Nkom er allerede i gang med tilsyn av Telenor etter lignende hendelser i august, september og oktober i år.